tirsdag den 3. september 2013

Rugbrødspizza

Jeg sad og tænkte på pizzaer, mere specifikt på pizzabunde. Vi er gået fra kun at kunne købe "hvide" bunde, til nu også at kunne købe fuldkorns bunde mange steder. Jeg tænkte, "hvis det er fordi man vil have en mere grov pizzabund kunne man så ikke tage skridtet videre? Kunne man lave en pizzabund ud af rugbrød?"

Jeg gik straks i gang, og det var så simpelt at det er utroligt at jeg ikke havde gjort det noget før!

Den smager helt som en pizza skal og da man ikke skal forme en dej så er den også rigtig hurtig at lave. Det bliver ikke sidste gang at jeg laver den =)


obs! Man skal selvfølgelig være opmærksom på at ens bund ikke bliver bedre end det rugbrød man bruger, så brug ikke det billigste fra butikken.


Ingredienser:
bund:
  • 4-6 skiver rugbrød pr. mand (afhængig af størrelsen og formen af rugbrødet)
 Pizza sauce:
  •  150 g tomatpuré
  • 2 fed presset hvidløg
  • 2 spsk olivenolie
  • Timian ell. oregano
  • Havsalt og friskkværnet peber
Fyld:
  • Ens favorit fyld. (for idéer se nederst på pizza siden hér )
( Jeg brugte; Pandestegt Aubergineskiver, rødløgsringe og syltet paprika, jalapenos, frisk mozzarella ost)

Fremgangsmåde:

1: Læg rugbrødet på en bageplade og rist det i en forvarmet ovn indtil det er sprødt.

 

2: Læg nu skiverne tæt i den størrelse pizza man vil have, spred pizza sauce på, og kom fyldet på.

 
 

3: Kom tilbage i ovnen og bag v. 200 gr. indtil osten er gylden.


4: Server den som den er, den behøver ikke slices, da der allerede er mellemrum mellem skiverne : p

Ingen kommentarer:

Send en kommentar