tirsdag den 4. februar 2014

Jordbær Smoothie med havregryn



Smoothie med havregryn? Jaah, det er rigtigt =)

Jeg har skåret gevaldigt ned på mit havregryns indtag efter jeg blev vegetar, jeg syntes bare ikke at det smager 'rigtigt' med plantemælk (sandsynligvis et opdragelses spørgsmål, men skaden er sket =)

Men da jeg så "kærlighed & Kikærters" opskrift på smoothie med havregryn tænkte jeg "det lyder godt, hvorfor har ikke tænkt på det?"

Nu er smoothies min yndlingsmorgenmad, jeg plejer at lave dem af ren frugt og de kan godt ryge hurtigt igennem energi systemet en gang imellem, havregrynen gør at det bliver der længere og giver en mæthedsfornemmelse =)

Så her er min første smoothie med havregryn (den smager som jordbær is):

Ingredienser: 
(Nok til 2 glas)
  • 2 appelsiner
  • 1 banan - godt moden (kan være frossen)
  • 1-2 dl. rismælk
  • 2 dl havregryn
  • 2 dl frosne jordbær
  • 1,5 tsk. sukker
  • 1 tsk. vanille essens
Fremgangsmåde:
  1. Kom 2 appelsiner, 1 banan, 1 dl. rismælk og 2 dl. havregryn i en blender og blend godt.
  2. Tilføj; 2 dl. frosne jordbær og blend. -Hvis det er for tykt så tilsæt 1 dl. rismælk endnu!-
  3. Kom sukker og vanille essen i og smag til. Tilsæt mere sukker hvis den mangler.
  4. Server i 2 glas.
  5. Nyd den opkvikkende og mættende effekt =)

 Den observante vil bemærke at jeg har kommet de frosne bær i inden mælken på billedet, det er ikke en fejl, det er fordi at jeg ved at min blender kan håndtere det ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar