tirsdag den 6. maj 2014

Månebarnets Facon




omg... omg... omg... omg... Dude you got to try this!

Det var nogenlunde min reaktion da jeg så opskriften på Luna's blog (http://maanebarnet.org/). Efter jeg så endelig fik det lavet var min reaktion sådan her: omg... omg... omg... HVOR SMAGER DET GODT! -Hvorfor har jeg ikke prøvet det noget før!?

Man kan bruge det til utallige ting, man kan spise det som det er, bruge det på pizza, i pitabrød, som fyld i bagt kartoffel (opskrift kommer senere ;-) ), brændende kærlighed osv. osv. osv...

Det er virkelig lækkert og det der gør det så fantastisk er marinaden, jeg planlægger at bruge den til mange ting i fremtiden, især når grillsæsonen rigtig starter.

Så hvis du ikke allerede kender denne opskrift, og har smagt den til et vegansk arrangement kommer den her. All credit goes to Lune Månebarnet Krause =D

Ingredienser:
(2 pers.)
  • 200 g. fast tofu (Eller hvad man ellers lige har lyst til skal smage awesome!)
  • Oliven olie
Barbeque Marinade:

  • 4 spsk. olie
  • 3 spsk. eddike
  • 1 spsk. ketchup
  • 1 spsk. sojasauce (eller tamari)
  • 1 tsk. brun farin
  • 2 fed hvidløg - presset
  • 2,5 tsk. paprika
  • 2 spsk. gærflager
  • 1 tsk. karry
  • 2 tsk. salt
Fremgangsmåde:

1. Skær tofu'en ud i stykker alt efter hvad man skal bruge det til, (normalt tern).


2. Steg det i lidt olie på panden indtil det har fået farve, dette gøres på alle sider.


3.  Imens det steger så bland alle ingredienserne i marinaden sammen i en skål. Smag til, den skulle gerne smage af BBQ og være på den salte side.


4. Når tofu'en er stegt færdig tages det af varmen og ned til marinaden. Vend det godt i så alle stykkerne er smurt ind og lad det trække i et kvarter.

5. Steg det på panden i et par minutter og så er det klar til at blive serveret.


6. Om nom nom nom nom..

 

  (Inspiration: http://maanebarnet.org/2012/05/31/facon/)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar