lørdag den 17. maj 2014

Tarteletter Veganske




Jeg lavede tarteletter den anden dag, men da jeg lavede dem syntes jeg at sovsen var blevet ret tynd. Heldigvis havde jeg noget blomkåls creme i køleskabet, så jeg tog chancen og kom det i, resultatet blev en dejlig cremet (og tyk) tartelet sovs med et hint af hvidløg =)

Ingredienser:
  • 150 g Margarine
  • et par spsk. Mel
  • 500 g. Champignon - i skiver
  • 8-10 dl. Rismælk (eller anden plantemælk) - Kold
  • 2 Asparges på dåse
  • 1-1,5 dåse asparges vand
  • en stor håndfuld Ærter 
  • *evt. gulerødder- i tynde skiver
  • 3-4 dl blomkål creme 
  • 1 tsk. Revet muskatnød
  • Salt & Peber
  • Agurk 
  • Persille
Fremgangsmåde:
  • Kom margarine i en gryde på middel-høj varme. Når det er smeltet tilsættes melet. 
  • Steg et halvt minut, og kom champignonerne i.
  • Steg champignonerne i fedtstoffet i et minuts tid indtil de har frigivet noget af deres væske. Tilsæt den kolde mælk lidt af gangen under omrøring.
  • Kom asparges, aspargesvand, ærter (og gulerødder) i.
  • Bring det i kog og tjek konsistensen. Tilføj blomkålscreme indtil man er tilfreds med konsistensen. Lad det simre med i et par minutter.
  • Kom muskatnød i, og smag til med salt og peber.
  • Varm skallerne i en ovn indtil gyldne. Kom fyldet i skallerne (ca. 2 dl. pr. skal), kom et stykke agurk og lidt persille i skallen.
  • Server.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar