fredag den 2. maj 2014

Romkugler



Nej nej nej.. Se hvad jeg har lært at lave, romkugler! Hvorfor er det så nemt at lave usunde ting? Nå, jeg vil ikke gå ned alene, jeg tager jer med mig! Her er opskriften, jeg håber i har viljestyrke nok til at kunne sige nej ;-)


Det er lidt svært at sige hvor meget syltetøj og rom essens der skal i, det afhænger af hvor tør din kage er, så tag lidt af gangen så den ikke bliver for fugtig. Der skal meget rom essens i, meget mere end jeg lige troede. Brug din smagssans som guide.




Ingredienser:
  • chokoladekage (se her eller her for to af mine)
  • hindbærsyltetøj
  • rom essens
  • Krymmel

 Fremgangsmåde

1. Smuld kagen i en skål.

2. Kom 1 spsk. hindbærsyltetøj og 2 tsk. rom essens og bland/mos det sammen med kagen (hånden er her det bedste redskab).

3. Tjek smagen og konsisten, og kom mere i indtil den har den rigtige romkugle smag.

4. Form til 4-8 kugler, og kom dem i køleskabet i 30 min. så de holder formen når man skal rulle dem i krymmel.


5. Rul dem i krymmel, hvis det ikke sidder fast, så rul dem imellem dine håndflader først, det vil smelte det yderste lag.

6. Nyd disse alt for gode romkugler =)


 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar