onsdag den 18. juni 2014

Fyldte champignoner



Jeg skulle grille med nogle gode venner og jeg skulle beslutte mig for hvad jeg ville have med udover den obligatoriske salat. Jeg valgte at lave mine "BBQ hot wings" og så ville jeg prøve noget nyt så jeg lavede fyldte champignoner, og det var lækkert, meget bedre end jeg forventede. Dem der smagte dem var også glade for dem, så det er et kategoriseret som et hit i min bog =)


De er perfekte til grill men kan også sagtens laves i ovnen.

Man skal selvfølgelig helst bruge store champignoner til det her, da små vil være et værre pille arbejde, og man vil sandsynligvis blive mere frustreret end noget andet, og madlavning skal være sjovt : p

Ingredienser:
  • 450 g. champignoner - skyllet
  • 1/4 Broccoli (ca. 2 store florets)
  • ½ Rødløg - fint hakket
  • 2 fed hvidløg - presset
  • 1 spsk. balsamico
  • 1 spsk. Soya sauce
  • ½ spsk. oliven olie
  • (peber)
Fremgangsmåde:
  1.  Fjern forsigtig roden/stilken fra champignonerne med fingrene, hak dem fint. Tag en teske og skrab stille og roligt lamellerne og en god del af indmaden ud af hver champignon, pas på ikke at flække den eller bryde igennem.
  2. Kom broccolien i en gryde med letsaltet kogende vand og kog indtil de er møre (2-4 minutter). Dræn vandet fra og skær broccolien ud i små stykker.
  3. Kom alle ingredienserne i en skål og bland godt sammen. Lad det trække i minimum 15 min. i køleskabet. Smag til med balsamico, soya og peber.
  4. Tag de udhulede champignoner og pres fyld ned i dem med en teske. Fordel det overskydende fyld på toppen af dem.
  5. Nu er de klar til grillen eller ovnen.
  6. Grill dem i 5-7 minutter (med fyld siden op!). Eller kom dem i et ildfast fad og bag dem i 10-15 min.
  7. Bon appetit!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar