lørdag den 15. marts 2014

Daddel-Banan smoothie (Aka Durianrider Classic)




Harley (Durianrider) og Freelee (the banana girl) er ret kendte ansigter indenfor raw food verdenen, jeg har set en hel del af deres videoer på youtube og i mange af dem indtager Harley en smoothie bestående af Bananer, dadler og vand.

Jeg syntes det virkede for simpelt, jeg har altid lavet smoothie med en masse frugter og bær, så jeg kunne ikke forstå at han ikke syntes der manglede noget. Nu har jeg så prøvet den selv, og jeg må sige at den mangler bestemt intet! Den er sød og fylder godt i maven, en ny favorit som morgenmad ihvertfald =)

Durianrider laver den med 10 bananer, jeg har ikke selv prøvet den mængde endnu, for mig er 2-3 bananer helt tilpas : p

Da det er sådan en simpel opskrift er det ret vigtigt at dine bananer er helt modne, de skal være brune og plettede!

Ingredienser:
  • 2-3 (modne!) bananer
  • 8 dadler - udstenede
  • 2+ dl vand
Fremgangsmåde:
  1. Kom bananer, dadler og 1-2 dl. kold vand i en blender og blend.
  2. Kom mere vand i hvis man vil have den tyndere.
  3. Server i glas, eller gør som Harley og drik af kanden =)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar