onsdag den 5. marts 2014

Kartoffelmos med farver =)

 
Efter succesen med min luksus kartoffelmos, ville jeg prøve igen. Denne gang lavede jeg den af kartofler og gulerødder og jeg tilsatte finthakket rødløg, peberfrugt og purløg.

Resultatet var ikke bare velsmagende, jeg syntes også at den er rigtig pæn =)

Antallet er bare vejledende, der skal bare være ca. halvt så meget gulerod som kartoffel, så er det fint =)

Det du skal bruge til 2 pers. er...

Ingredienser:
  • 8 kartofler - skrællede
  • 1 stor gulerod - skrællet
  • 1 tsk. Salt
  • ½ tsk. Salt
  • 1 tsk. Peber
  • ½-1 dl. Rismælk 
  • 1/3 bundt purløg - hakket
  • 1 lille rødløg - fint hakket
  • ½ rød peber - fint hakket

Fremgangsmåde:
  1. Skær kartoflerne og guleroden ud i nogenlunde lige store stykker. (Det skal ikke være småt, bare så de koger nogenlunde jævnt.) dæk dem med vand, tilsæt 1 tsk. salt og bring i kog.
  2. Når de er kogt møre tages de af varmen og vandet drænes (brug det evt. til brun sov). 
  3. Mos kartoflerne med en moser, tilsæt salt, peber og rismælk (start med ½ dl, og kom mere i hvis det mangler), rør rundt med moseren for at inkorporere det.
  4. Tilsæt purløg, rødløg og rød peberfrugt og pisk med et piskeris for at gøre det lidt luftigt.
  5. Overfør til en skål og server =)


Jeg serverede mit med fredsfisk og brun sovs, det var lækkert =D 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar