torsdag den 17. april 2014

Spinat blåbær smoothies




Jeg ville have noget "grønt" i min krop da jeg skulle have morgenmad, så jeg besluttede mig at lave en smoothie med spinat, og boy! var det godt, så godt at jeg lavede en variant et par dage efter, så her kommer begge.

Dadler, agave og vaniljeessens giver smoothien en rund og dejlig smag, jeg syntes at det er som at drikke is til morgenmad =)

Ingredienser:

1. udgave:
  • 1,5 banan
  • 1 citron
  • 2 dl. havregryn
  • 3 dl frosne blåbær
  • 1 dl. frossen spinat
  • 4 dadler
  • 1 spsk. agavesirup
2. udgave:
  • 1 banan
  • 2 appelsiner
  • 2 dl havregryn
  • 1 dl frosne jordbær
  • 1 dl frosne blåbær
  • 1 dl frossen spinat
  • 1 tsk. vanille
  • 1 spsk. agave 
Fremgangsmåde:
  1. Kom banan og appelsin/citron i en blender og blend.
  2. Kom havregryn og de frosne ingredienser i og blend. (Tilsæt lidt vand hvis det ikke vil blende)
  3. Kom vanille agave/dadler i og blend en sidste gang.
  4. Server i et kæmpe glas =)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar