søndag den 13. oktober 2013

Æblekage (Vegansk)



Jeg havde lyst til en vegansk æblekage, men jeg kunne ikke finde en opskrift jeg var tilfreds med, så jeg lavede min egen udgave, og det var en succes =)

Ingredienser:
  • 2 æbler
  • 1 banan (kan undlades)
  • 3/4 spsk. kanel
  • ½ appelsin - saften
  • 10 dadler
  • 3 dl kokoskød*
*Du kan få det fra dåser med kokosmælk, det er den hvide faste del.
fremgangsmåde:
1: Skær æblerne i tynde skiver, (skær bananerne i skiver)

2: Kom æblerne i en skål og drys kanelen henover. Bland dem så de alle er dækket med kanel.

 
3: Kom dadler, kokosmælk og appelsinsaften i en foodprocessor og blend det sammen.

 
4: Tag et fad, læg et lag æbler,
                                        
                                             ...et lag banan...
                                                                  
                                                                         ...og et lag creme.

5: Gentag 2 gange, og slut af med et lag æbler på toppen.


6: Stil et køligt sted og lad det trække i 30 min.

7: Server som dessert

obs! Efter et døgn (ca.) vil appelsinsaften begynde at skille fra cremen, det smager stadig fint, men man skal lige røre det sammen igen inden servering. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar