mandag den 28. oktober 2013

Beetroot carpaccio

 
 
Jeg plejede at være opvasker i en restaurant, og en af de retter jeg var meget facineret af var Carpaccio. Det er et fad med meget tyndt skåret oksekød. Her forleden stod jeg så med nogle lækre rødbeder, og tænkte "hmm.. de har jo samme farve som det oksekød, kunne man ikke lave en vegansk udgave?" Så jeg gik igang, og det var en succes.

Retten er simpel, det er bare kogte rødbeder skåret i skiver, men det tager ikke væk fra smagen.

Ingredienser:
  • 2 små rødbeder - skrællede
  • 1 Løg - finthakket
  • 1 forårsløg - i tynde ringe (45 graders vinkel hvis det skal se fancy ud)
  • 1 spsk. oliven olie
  • Friskkværnet peber
Fremgangsmåde:
  1. Kog rødbederne indtil godt møre.
  2. Skær dem i tynde skiver, Jeg brugte det smalle side på et rivejern.
  3. Arrangér det pænt på en tallerken.
  4. Sprinkle løg og forårsløg udover.
  5. Drizzle olivenolie ud over og kværn noget peber ud over.
  6. Brug som forret.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar