søndag den 17. november 2013

Æblejuice


Endnu en dejlig juiceopskrift. =)

Dette er blevet min faste juice opskrift, jeg bruger den som et energiboost, og til at holde sygdom væk (perfekt hvis man som mig bruger offentlig transport), jeg bliver simpelthen ikke syg så længe jeg har noget af denne her med til at drikke, ret fantastisk egentlig!

Jeg blev ret overrasket over den gule farve, jeg var måske naiv og troede at æblejuice havde samme brune farve som det i butikkerne, men nej! det ligner mere en lys appelsinjuice =)

Fordelen ved denne juice over den anden med appelsiner (se hér) er at den er mere mild, den har ikke alt den syre som appelsin juicen har.

[obs! Denne opskrift kræver en juicer]

Ingredienser:
  • 10 æbler - små til medium (jeg brugte "Shampion" æbler)
  • 1 citron - skrællet
  • 5 cm ingefær - "skrællet"

Fremgangsmåde:
  1. Kør det hele igennem juiceren men sørg for at ingefæren og citronen kommer ind imellem 2 æbler.
  2. Lad det stå i 10 min. så skummet  og juicen skiller.
  3. Hæld på flaske og stil på køl til det skal bruges.
  4. Hvis man skal have det med nogen steder så kom en bakke isterninger i så holder den sig dejlig kold =)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar