søndag den 8. december 2013

Spinatbøffer




Jeg fik lyst til spinat så jeg lavede en variation af Veganer Madsens bønnebøffer. De var rigtig lækre så derfor deler jeg dem med dig (eller deller dem med dig, du ved som i frikaDELLER, ha ha XD .. jeg skal nok tie stille nu)

Jeg serverede dem på en hjemmelavet spinatbolle =)

Ingredienser:

  • 1 ds. kidneybønner - drænet og skyllet
  • 2,5 dl havregryn
  • 1 håndfuld frossen spinat - optøet (jeg vil anbefale hakket da det bliver nemmere at mose)
  • 2 tsk. salsa - den styrke man bedst kan lide
  • 2 tsk. hvidløgspulver
  • ½ tsk salt
  • ½ tsk peber
  • 2 tsk BBQ pulver
Fremgangsmåde:

1: Kom alle ingredienserne i en skål.

 
2: Mos det godt sammen med en kartoffelmoser. (Her kan man se at det havde været bedre med hakket spinat! Den helbladede spinat blev ved med at sætte sig fast i moseren og gjorde det mere besværligt end det burde have været.)

 
3: Form til bøffer, (Man får 2-4 bøffer).

4: Steg dem på en tør pande ved medium varme indtil mørke på begge sider og gennemstegt.

5: Server fx til: Hasselbachkartofler eller Burgere.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar