tirsdag den 18. september 2012

Chokolade Yoghurt is (500 mL)



Da jeg sjældent har æg og piskefløde ville jeg prøve at lave en is baseret på (græsk) yoghurt, dette blev resultatet, og det er den bedste chokolade is jeg nogensinde har fået.

(Jeg har lavet dette uden en ismaskine da jeg ikke er den heldige ejer af en sådanne, men hvis du har én good for you.)

Ingredienser:
  • 300 gr græsk Yoghurt
  • 150 gr Mørk chokolade
  • 1 dl mælk
  • 3 spsk kakaopulver
  • ½ tsk. vanille ekstrakt
  • 120 gr sukker
  • et par salt korn
  • evt. ekstra chokoladestykker til at komme i isen.

Fremgangsmetode:
  1. Hak chokoladen ud i mindre stykker.
  2. Kom mælk og chokolade i en gryde og varm ved medium-lav varme. Rør rundt indtil chokoladen er smeltet.
  3. Kom kakaopulver, sukker og salt i en skål.
  4. Hæld chokoladeblandingen udover og rør det sammen indtil en ensartet konsistens.
  5. Kom yoghurt og vanille i og rør godt sammen.
  6. (Hvis du har en ismaskine er det hér du kommer blandingen i den.) Ellers:
  7. Hæld blandingen på en beholder med låg og kom i fryseren.
  8. Tjek til isen hver halve time og rør rundt i den indtil isen har opnået den ønskede konsistens. (Når isen begynder at blive lidt fast så tilføj de ekstra chokoladestykker.)
  9. Awesome chokolade is =)


Ekstra:
  • Drys noget revet chokolade eller kakaopulver henover når du serverer det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar