fredag den 25. november 2011

Butter chicken



En rigtig god indisk ret der mætter rigtig meget, jeg kan blive mæt af en enkel lille drumstick.


Ingredienser:
  • 1300 g kylling (m. skind og ben)
Marinade:
  • 2 tsk Garam masala
  • 1 spsk korianderfrø
  • 2 cm revet ingefærrod
  • 6 fed presset hvidløg
  • 1 tsk chilipeber
  • ½ tsk sort kommenfrø (-kan undlades)
  • 5 stk hele grønne kardemommefrø
  • 8 sorte peberkorn (hele)
  • 1 tsk salt
  • 1,5 dl yoghurt natural
  • 3 spsk tomat pure
Andet:
I:
  • 2 mellemstore løg
  • 75 g smør
  • 1 spsk olie
II:
  • 1,5 dl vand
  • 2 laurbærblade
  • 1 spsk tørrede bukkehornsblade smuldrede
III:
  • 1,5 dl fløde (13%)
IV:
  • 4 spsk frisk grøn koriander
  • 2 stk grønne chilipeber u. frø
Fremgangsmåde:
  1. Parter kyllingen og del den i 8 dele.(vinger, bryst, lår, overlår)
  2. Bland alle ingredienserne i marinaden sammen og kom kyllingestykkerne i.
  3. Kom det i et køleskab i 2-4 timer.
  4. Kom "I" i en gryde og brun løgene.
  5. Tilsæt kyllingen og steg 7-10 min. Kom resten af marinaden i.
  6. Kom "II" i og kog ved svag varme i 35-40 min.
  7. 5 min inden serveringen tilsættes fløden og retten koges op i 5 min.
  8. Pynt med "IV" og server med Basmati ris og naan/chapati brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar