onsdag den 23. november 2011

Lasagna



Endnu en opskrift fra min favorit internet kok Chef John tilsat mine egne små ændringer. (jeg har grøntsager i min XD).

Ingredienser:
  • Kødsovsen (se hér)
  • Pastaplader
  • Ostesauce*
  • Revet ost.
*Ostesauce
  • Mælk (3 cups)
  • Majsstivelse (3 heap tablespoon)
  • Revet mozzerella
  • Parmasan
  • evt andet ost.
Fremgangsmåde:
Ostesauce:
  1. Kom mælken i en gryde og tilsæt majsstivelsen.
  2. Varm op og rør rundt indtil det har fået en tyk cremet konsistens.
  3. Sluk for varmen og kom osten i og rør rundt indtil smeltet.
Lasagnen:
  1. Lav kødsovsen.
  2. Når kødsovsen er færdig laves ostesaucen.
  3. Lav lasagnen på følgende måde:
  4. Kødsovs, plader, kødsovs, ostesauce, plader, kødsovs, ostesauce, plader, kødsovs og slut af med ost på toppen.
  5. Kom stanniol over og bag i 30-60 min. i en forvarmet ovn ved 225 gr. (Stanniolen må ikke røre overfladen da osten sætter sig fast ellers.)
  6. Tag stanniolen af og bag videre indtil den er gyldenbrun. (25-30 min)
  7. Tag den ud og lad den hvile i 15-25 min.
  8. Servér med Ruccola salat og cherry tomater.






Alternativt:
  • Kom chorizo i ét lag i lasagnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar